Projektowanie opakowań
Oczywiście! To nasza specjalność, ale przede wszystkim zajmujemy się tworzeniem relacji między konsumentami a marką.Dwadzieścia lat w packaging’u
Moglibyśmy bardzo długo mówić o sobie, ale wolimy posłuchać o Twoim produkcie. Taki mamy priorytet.Dobre projekty opakowań
Nie potrzebują, by o nich opowiadać. Potrafią sprzedać się same. Nasze są przekonywujące dla milionów Polaków.Chcesz wyróżnić produkt na półce?
Zwiększyć sprzedać?
Odświeżyć opakowanie?
Stworzyć i wprowadzić na rynek nową markę?
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach i naszych zadaniach
[contact-form-7 id="88" title="Formularz główny"]Zobacz, w czym możemy Ci pomóc:
Audyt marki, analiza konkurencji
Badamy otoczenie konkurencji, obecne trendy i potrzeby komunikacji.
Naming
Proponujemy nazwy dla nowych brandów albo selling line dla już istniejących produktów.
Logo
Poprawiamy obecny znak lub tworzymy od podstaw wraz z identyfikacją wizualną nowej marki.
Packaging design i prezentacja
Prezentujemy różne koncepcje grafiki na wybranych SKU. Zestawiamy nasze projekty z konkurencją, wizualizujemy je na półce.
Fotografia, rysunek, obiekty 3D
Sprawnie się poruszamy pośród różnych technik tworzenia obrazu.
Postprodukcja
Retuszujemy, podkręcamy kolory, montujemy. Każde zdjęcie, rysunek potrzebuje naszej umiejętności poprawiania rzeczywistości.
Przygotowanie do druku
Znamy się na technikach druku. Flexo, Roto, Offset nie są nam obce. Każda z technik ma swoje odmienne wymogi. Wiemy jak współpracować z drukarniami. Robimy to od lat.
Mockupy opakowań
Urzeczywistniamy koncepty opakowań do badań konsumenckich. Trzymając w ręku produkt, widząc jego całą grafikę, czując jego ciężar, jesteśmy w stanie najlepiej go ocenić.
Wizualizacje produktu
Realistyczne i apetyczne wizualizacje produktu. Łączymy różne techniki: fotografię, rendering 3D, montaże komputerowe.
Projektowanie opakowań nie ma dla nas tajemnic.
Zobacz, jakie problemy naszych klientów rozwiązujemy na co dzień.
Tworzymy opakowania, które sprzedają
Dobrze zaprojektowane opakowanie jest narzędziem sprzedażowym - wyróżnia się na półce, przyciąga uwagę klienta i wywołuje impuls zakupowy. Design opakowania zwiększa widoczność, atrakcyjność i rozpoznawalność produktu.
W dzisiejszych realiach projektowanie opakowań jest skomplikowanym procesem, który rozpoczyna się od analizy rynku, przestudiowania działań konkurencji, rozpoznania sytuacji danej marki, bądź ustalenia strategicznych założeń przy tworzeniu nowego brandu. Przede wszystkim myślimy najpierw o marce, a potem o opakowaniu. Ono jest tylko nośnikiem brandu. W dzisiejszych realiach projektowanie opakowań jest skomplikowanym procesem, który rozpoczyna się od analizy rynku, przestudiowania działań konkurencji, rozpoznania sytuacji danej marki, bądź ustalenia strategicznych założeń przy tworzeniu nowego brandu. Przede wszystkim myślimy najpierw o marce, a potem o opakowaniu. Ono jest tylko nośnikiem brandu. Nasze zadanie polega na ubraniu w obraz i słowo idei wyrażającej osobowość produktu w sposób pociągający dla konsumenta. Praca nad opakowaniem jest zawsze współtworzeniem, współpracą pomiędzy nami a klientem. Nasz klient jako zamawiający często intuicyjnie wie, co dla odbiorcy docelowego jest dobre i jak uwarunkowany jest produkt. Dzięki temu łatwiej wskazać cechy, jakimi musi charakteryzować się grafika. Na przykład wtedy, gdy ekspozycja produktu odbywa się w chłodni, gdzie widoczność produktów jest inna niż na półce. Często na spotkaniach powtarzamy klientom, że opakowanie to nie tylko obrazki. Dobrze zaprojektowanie opakowanie to narzędzie sprzedaży, jest nośnikiem informacji o produkcie, wyraża emocje i daje wiarygodność. Działa jako medium reklamy zachęcając do zakupu.Czytaj więcej
Wskazujemy kierunki rozwoju
Brand, który się nie rozwija, umiera nawet wtedy, gdy jest znany od lat i lubiany przez konsumentów. Rozbudowa marki jest koniecznością, ale musi być dobrze zaplanowana, służąca konsumentom i rozwojowi biznesu klienta.
Z perspektywy lat dostrzegamy, jak duże przemiany zaszły w portfolio produktów naszych klientów. Paradoksalnie wielu konsumentom wydaje się, że kupują to, co kupowali od tak zwanego zawsze. I w tym właśnie rzecz, żeby marka o ugruntowanej pozycji pozostawała cały czas sobą, jednocześnie skrzętnie wyzyskując pojawiające się nowe możliwości.Z perspektywy lat dostrzegamy, jak duże przemiany zaszły w portfolio produktów naszych klientów. Paradoksalnie wielu konsumentom wydaje się, że kupują to, co kupowali od tak zwanego zawsze. I w tym właśnie rzecz, żeby marka o ugruntowanej pozycji pozostawała cały czas sobą, jednocześnie skrzętnie wyzyskując pojawiające się nowe możliwości.
Zgromadzone doświadczenie służy nam do planowania rozwoju brandów i tworzenia nowych. Rozszerzenie marki o nowe produkty to ciekawa, ale odpowiedzialna praca. Wprowadzanie na rynek nowego wariantu nie może zaszkodzić tym, które już istnieją. Tylko duże doświadczenie i życzliwa komunikacja z klientem pozwala zaprojektować skuteczną mapę rozwoju brandu, która jest niezbędna, aby spośród wielu dróg wybrać tę, która prowadzi do sukcesu.Czytaj więcej
Nadajemy nowy blask opakowaniom
Odświeżamy, udoskonalamy, dostosowujemy do obecnych potrzeb i trendów. Doradzamy, czy kontynuować istniejącą identyfikację wizualną, czy też poddać produkt gruntownemu odświeżeniu. Poprawiamy czytelność. Rośnie apetyczność!
Rewitalizacja projektu opakowań ma tylko jeden cel - zwiększenie atrakcyjności produktu. Nawet jeśli zmiany są tylko kosmetyczne, mają niebagatelne znaczenie. To, co kilka lat temu wydawało się doskonałą realizacją, okazuje się warte poprawienia. Rywalizacja rynkowa sprawia, że wszyscy producenci wykorzystują każdy możliwy sposób, aby zdobyć przychylność konsumenta. Prowadzi to do częstych modyfikacji opakowań konkurencji.Rewitalizacja projektu opakowań ma tylko jeden cel - zwiększenie atrakcyjności produktu. Nawet jeśli zmiany są tylko kosmetyczne, mają niebagatelne znaczenie. To, co kilka lat temu wydawało się doskonałą realizacją, okazuje się warte poprawienia. Rywalizacja rynkowa sprawia, że wszyscy producenci wykorzystują każdy możliwy sposób, aby zdobyć przychylność konsumenta. Prowadzi to do częstych modyfikacji opakowań konkurencji. Nie można zostawać w tyle, bo nagle nasz do tej pory nowoczesny produkt, będzie postrzegany jako przestarzały. Konsumenci są tylko ludźmi, a ludzie odruchowo wybierają to, co wygląda na świeższe i ładniejsze. Tak jak odruchowo każdy z nas ma ochotę sięgnąć po najapetyczniejszy owoc, pozostawiając na półmisku te mniej atrakcyjne. Dotyczy to w takim samym stopniu opakowań produktów spożywczych, jak i każdych innych.Czytaj więcej
Wdrażamy duże serie opakowań
Mamy doświadczenie w projektowaniu długich serii opakowań. Z sukcesem wprowadziliśmy na rynek linie liczące sobie nawet 70 produktów. Dysponujemy autorską metodologią projektową, która eliminuje błędy i stres.
Projektowanie opakowań fascynuje nas niezmiennie. Ciągle znajdujemy nowe wyzwania i okazję do potwierdzenia swoich umiejętności i doskonalenia się w designerskim rzemiośle. Stworzenie koncepcji jednego opakowania i doprowadzenie do jego realizacji to skomplikowany proces. Ale prawdziwa sztuką jest wykreowanie i wdrożenie koncepcji całą linii opakowań. Z jednej strony poszczególne produkty muszą się od siebie różnić, aby nabywca nie miał problemu z wyborem odpowiadającego mu wariantu. Z drugiej strony te różnice nie mogą wystawać poza osobowość marki, aby niezależnie od wariantu, gabarytu i fizycznych właściwości opakowania wszystkie pracowały z maksymalną mocą na korzyść marki.Projektowanie opakowań fascynuje nas niezmiennie. Ciągle znajdujemy nowe wyzwania i okazję do potwierdzenia swoich umiejętności i doskonalenia się w designerskim rzemiośle. Stworzenie koncepcji jednego opakowania i doprowadzenie do jego realizacji to skomplikowany proces. Ale prawdziwa sztuką jest wykreowanie i wdrożenie koncepcji całą linii opakowań. Z jednej strony poszczególne produkty muszą się od siebie różnić, aby nabywca nie miał problemu z wyborem odpowiadającego mu wariantu. Z drugiej strony te różnice nie mogą wystawać poza osobowość marki, aby niezależnie od wariantu, gabarytu i fizycznych właściwości opakowania wszystkie pracowały z maksymalną mocą na korzyść marki. Jedność w różnorodności przy pełnej klarowności komunikowania wyróżniających cech poszczególnych wariantów. O to właśnie się staramyi, po efektach sądząc, udaje się nam to założenie zrealizować. I to bez zbędnego stresu. Ponaddwudziestoletnie doświadczenie pozwoliło nam wypracować autorską metodologię projektowania - na każdym etapie tworzenia i realizacji projektu, wiemy, co robimy i po co to robimy.Czytaj więcej
Przejdź do formularza kontaktowego i zostaw nam namiary do siebie. Opisz w skrócie co potrzebujesz zrealizować. Postaramy się szybko oddzwonić do Państwa odpowiadając na nurtujące Cię pytania dotyczące projektowania opakowań czy projektów etykiet.
Więcej informacji o projektowaniu opakowań?
FAQ. Zapytaj projektanta.Przede wszystkim najpierw myślimy o marce, a potem o opakowaniu. Ono jest tylko nośnikiem brandu. Praca nad projektem opakowania to skomplikowany proces, który rozpoczynamy od analizy rynku, konkurencji, sytuacji danej marki bądź ustalenia strategii nowego brandu. Najpierw przedstawiamy klientowi brief, który on wypełnia. Brief to lista pytań dotyczących naszego zadania. Omawiamy go najpierw w naszym zespole, później wyjaśniamy wątpliwości z klientem i jeśli mamy jasność co do tego, czego klient oczekuje, zabieramy się za proces projektowy. Nasza praca to usługa polegająca na ubraniu w obraz i słowo idei przedstawiającej osobowość produktu. Praca nad opakowaniem to taniec pomiędzy wykonawcą, czyli nami, a klientem. Nasz klient często wie intuicyjnie, co dla odbiorcy docelowego jest dobre, jak uwarunkowany jest produkt, jakie cechy musi posiadać grafika eksponowana w chłodni, gdzie panuje bałagan i widoczność produktów jest inna niż na półce. Dobrze, jeśli w prezentacji pierwszych koncepcji projektowych uczestniczy duże grono osób zaangażowanych w życie produktu. Nie tylko ludzie z marketingu, prezes, ale i handlowcy, którzy znają realia i są bliżej końcowego odbiorcy, stykają się z produktem w sklepie. Na prezentacji przedstawiamy mock-upy opakowań, by stworzyć symulację końcowego efektu widocznego na półce sklepowej. Zestawiamy nasze propozycje z konkurencyjnymi produktami, oglądamy, rozmawiamy, a przede wszystkim słuchamy reakcji klienta, zapisujemy, a właściwie zapamiętujemy uwagi.
Są dwie możliwości: albo odświeżamy istniejące opakowania (a tak naprawdę wizerunek marki), albo kreujemy nową markę. To drugie trwa znacznie dłużej, bo trzeba uwzględnić czas na opracowanie strategii, stworzenie nazwy, logo. Szata graficzna opakowania jest końcowym etapem większego procesu. Przeciętnie trwa to u nas ok. 2-3 tygodni, czasem dłużej. Szata graficzna opakowania jest końcowym etapem większego procesu. Przeciętnie trwa to u nas ok. 2-3 tygodni, czasem dłużej.
Jedną niezmienną rzeczą jest to, że nie pracujemy za darmo. Uczestniczenie w darmowych przetargach, konkursach nas nie interesuje. Każda szanująca swój dorobek agencja ma takie samo podejście, jak my. Mamy doświadczenie i wdrożyliśmy procesy zapewniające realizację zlecenia dla każdego klienta. Przynależność do Polskiego Klubu Brandingu potwierdza nasze kompetencje. Wracając do stawek, jak wspominaliśmy opakowanie jest ostatnim etapem pracy nad marką. Ciężko jest myśleć wyłącznie o stawce za samo opakowania, na proces jego powstawania składa się znaczenie więcej elementów. Kosztorysując pracę stosujemy indywidualne podejście, z każdym rozmawiamy i ustalamy poziomy stawek satysfakcjonujące obie strony. Ważne jest dla nas, z kim się pracuje, jakie tworzymy relacje z klientami. Zdarza się, że przyjmujemy prace dla małych firm i robimy je po minimalnych stawkach tylko dlatego, że z kimś się polubiliśmy, że ma dobry, prawdziwy produkt. Natomiast jeśli pracujemy nad dużą marką znaną wszystkim Polakom, to stawki rosą w miarę proporcjonalnie od siły marki, nad którą pracujemy. Tacy klienci z racji swojej skali działania wymagają znacznie większego zaangażowania, my też ponosimy większą odpowiedzialność za realizowane zlecenia, więc ceny dla takich klientów są większe.
Zawsze przekazujemy klientowi komplet plików otwartych. Zawierających wszystkie treści z projektu graficznego w wersji pozwalającej na dalszą edycję. Dotyczy to kontr etykiet, zazw produktu czy znaków graficznych i ikon. Elementy grafiki zapisujemy w ogólnodostępnych formatach otwartych a na życzenie klienta zapisanych do wskazanych wersji programów. Pozwala to na dalszą edycję projektów opakowań np. w drukarni.
Projektując opakowania dbamy o bezpieczeństwo klienta zapewniając mu przeniesienie pełnych praw autorskich do zrealizowanych projektów. Prawa autorskie dopisywane są na ostatniej fakturze sprzedaży działa. Klienta automatycznie nabywa do ich prawa po opłaceniu pełnej kwoty brutto. Na potrzeby klienta możemy dodatkowo podpisać umowę o przeniesienie praw własności intelektualnej do projektów opakowań zawierającej dokładnie wypisane zakresy przekazanych praw.
Zakończona praca jest archiwizowana na serwerach w studio oraz dla bezpieczeństwa osadzana na szyfrowanych serwerach w chmurze. Przekazując projekty opakowań do druku przesyłamy link do pobrania kompletu plików z grafiką opakowań w wersji otwartej, link jest ważny przez 14 dni. W sytuacji zgubienia przez klienta plików zawsze udostępniamy mu na życzenie nasze kopie, dostępne są nawet te wersje z przed 20 laty.